2010. április 19., hétfő

2010.Spey Clave,Fraser river,Chilliwack,Peg Leg Bar

Hatalmas kavics zátony.
A fák előtt folyik a Fraser.
Rengeteg autó,mind 4x4-es.

Volt aki repülővel érkezett...

Havas hegyek,eső,legyesek,víz part.
Botok.
G-Loomis GLX-ek.
Széééép!
Zsinórok.A táskák tele voltak shooting headekkel.
Kaja sátor.

Echo botok.
Hatch orsókkal.

Sage,Redington.
Hamburger.
Horgász autó!
A rendszám elárulja a kedvenc módszert is ;-)
Nem rossz bot,szépen építve.
Az orsó űberfasza!
Csak ütős az ára:860$ egy ilyen volt a tombola fődíja.
570 graines shooting head,akár egy szárító kötél.
Aaron oktat.
Próbálom utánozni.
A vízben a csávó 50m körül dobált,a parton álló magyarázta a technikát.
Laci a sofőröm is megpróbálkozott a spey dobással :-)
Sokan voltak.
Tombola húzás.



Húúú hát megvolt szombaton a Spey Clave,a spey fanatikusok éves összeröffenése!Röviden q....a jóóó volt,bővebben pedig megpróbálom leírni mi is volt.
Maga a rendezvény,egy évente megrendezésre kerülő buli,ahol néhány bot gyártó,horgász bolt elhozza a spey cuccait,ahol bárki szabadon kipróbálhatja azokat vízben állva is.Akinek saját felszerelése van,annak remek alkalom,hogy a botját pl. más méretű,típusú zsinórral is kipróbálja.Emellett ismert/elismert dobó oktatók tartanak bemutatókat és segítséget,tanácsokat lehet kérni tőlük ,minden spey dologgal kapcsolatban.

Szombat reggel egy barátom Laci vitt ki a buli helyszínére,ami a Fraser partján volt Chilliwack városka mellett a Peg Leg bar nevű helyen.Ez egy nagy kiterjedésű kavics zátony,szigetekkel tarkítva,amit a nyári nagy víz teljesen elborít,de most szárazon van.Amellett,hogy kiváló legyes pálya és sturgeon fogó hely,a crossmotor és quad tulajdonosok kedvenc helye is.
A buli rendezője a Michael & Young Fly shop volt.A bolt oldaláról kinyomtatott "itíner" alapján odataláltunk a helyszínre.Azt nem közölték a szervezők,hogy 4x4 nélkül nem lehet megközelíteni a helyet!A murvás út végén a kavics zátonyhoz érve egy kis vízfolyás állta az utunkat,amit a személy autó nem tudott leküzdeni.Ezért leparkoltunk az út végén a többiek mögé.Közben a terepjáróval érkezők folyamatosan döngettek át a vízen.A buli kb.1,5km volt tőlünk.Egy érkező pecást megkérdeztünk,hogy merre is induljunk,a Ford F-150-ben és már rodeóztunk is befelé.Megérkezve feltűnt a rengeteg autó.Több sorban is parkoltak,nem tudom mennyien lehettek,de sokan.A vízben pedig 30-40 ember suhogtatta a nagy spey botokat és kinek szebben,kinek bénábban szálltak a zsinórok.Beöltözés előtt körbe néztünk mi is van kint.Különböző cégek egyszerűen a terepjárók oldalához támasztották v bot állványokba tették a felszerelt botokat.Középen volt egy nagyobb sátor,ez alatt ment a grillezés,ahol hamburgert és hot-dogot készítettek a szervezők.Emellett üdítők és kv is volt,mindez INGYEN!
A parton egy kis tömeghez csapódva épp a boltos haver Aaron Godis tartott bemutatót a Skagit dobásokból.A kis csávó (nekem a vállamig ér talán :-D ) FFF vizsgás spey instruktor.A bemutató végén pacsiztunk és megkérdeztem,hogy tud-e segíteni,hogy milyen skagit cucc passzolna a botomhoz.Mondta,hogy természetesen segít,hozzam a botot és nézünk hozzá illő madzagot.
A beöltözés után gázlóban,bottal a kézben ballagtam vissza.Aaron odavitt egy kupac bot mellé és keresgette az orsókon a jó zsinórt.Amikor megtalálta,egyszerűen levette a botról és a kezembe nyomta,hogy tegyem fel. Ide tartozik még,mielőtt tovább mennék,hogy a kihozott botok egyszerűen le voltak támasztva és szabadon oda mehetett bárki,felvette,odasétált a vízhez,dobált vele,ameddig akart,aztán visszatette szépen a helyére!Senkinek nem jutott eszébe,hogy esetleg ELLOPJA a kitett cuccokat,pedig senki nem őrizte őket!!!Az összes autó nyitva volt,a platón feldobált botok,letett táskák,kocsik között letett videó kamera stb. semmi nem tűnt el!Otthon ilyen sajnos elképzelhetetlen...Ráadásul nem a legolcsóbb cuccok voltak kint,hanem ellenkezőleg a magasabb osztályú botok-orsók voltak elhozva.G-Loomis GLX,Sage TCX,Z-AXIS,Echo,CF Burkheimer,Winston,Temple Fork,Scott,Guideline,CND,Airflo,Rio,Redington,Islander, botok-orsók-zsinórok között lehetett válogatni,próbálgatni azokat.
Az én botomhoz szerettem volna kipróbálni a skagit zsinórt.Ez a nehéz,nagy legyekhez,süllyedő zsinóros pecához alkalmasabb,mint a windcutter.A próbált zsinór egy Airflo 570grain-es shooting head volt,monofil running line-al.Hát mit mondjak.....első 1-2 dobásra lazán 30m felé ment a cucc,egy suhintásra!Azonnal mondtam Aaronnak,hogy nekem kell egy ilyen zsinór!Aztán a kezdeti jó dobásokon elbízva magam,kevésbé figyelve elkezdtem a bénázást.Pár tanács után ismét sikerült kellően messzire és szépen kitenni a cuccot.Viszont,amikor az én zsinóromra cseréltük,kértem Aaront,hogy mutassa meg mit tud a cucc vele.Hát sokkal nagyobbakat nem dobott,mint én,de szebben szállt neki.Meg nekem ritkábban sikerült szépen elküldeni.Kicsit megnyugodtam,hogy akkor nem én vagyok a balf---sz,hanem kb. ennyit tud a bot vele.
Rengeteg dobálás után épp elég éhesek voltunk már,ezért beálltunk a sorba egy kis kalóriát vételezni.Hot-dog,hambi,taco,saláta,üdítő,kv stb... Kaja után kitöltöttük a tombolánkat,hátha nyerünk vmit az értékes nyereményekből.Hát sajna semmit se sikerült.
Kaja után ismét bemutató kezdődött.Közben rengetegen csápoltak a vízben.Volt olyan menőmanó aki repülővel érkezett!Lazán tett egy kört a buli felett,majd a vízen landolva,kikötött a csónakok közé....szar helyekre juthat el vele.Du. derült ki,hogy akire kíváncsi lettem volna a Steve Rajeff már délelőtt megtartotta a bemutatóját.Ezt mi lekéstük.A fene gondolta volna,hogy ő lesz az első ,aki 10-kor már bemutatózik.Találkoztam 1-2 ismerőssel is,lőttem pár fotót,videót.Az utolsó bemutató a spey távdobás volt.A csávó egy hosszú shooting heades+mono running line-al szerelt bottal akkorákat dobott,hogy azt hittük sose ér le.Na jó ez kicsit túlzás,de legyes bottal 170 feet távolságra dobálni,nem semmi.Ez kb.50m!
Miközben a bemutató ment,a háttérben a tükör vízzé váló Fraserben elkezdtek a halak mozogni!Sikerült a dobás filmezése közben egy szép fordulást is felvenni,ami valszeg egy kisebb sturgeon lehetett!A bemutató után jött még a tombola,amin sajna semmit se nyertünk,pedig a Scott speybotnak,Hatch orsónak,vagy a skagit zsinóroknak tudtam volna örülni ;-)
Az időjárás végig a szokásos szar esős volt,némi széllel,ami hol elcsendesedett,hol megélénkült.Amikor elállt az eső,egész jó idő volt.A kint lévőket ez mondjuk egy cseppet sem zavarta.A tombola végén elindultunk haza az újdonsült ismerősünkkel,aki azt mondta,hogy természetesen kivisz minket az autóhoz!Amikor kiértünk a sofőrömmel névjegyet cseréltek és mondta,hogy ha mennék pecázni,akkor szóljunk!Hátha össze tudunk hozni 1-2 pecát ;-)
Összességében egy nagyon jó rendezvény volt,sok jó arccal,sok jó felszereléssel,sok hasznos tanáccsal,bemutatókkal,nyereményekkel,kajával(ez nem volt túl jó,egész du ezt büfiztük ááá)
és mindez teljesen ingyen!A hangulat is teljesen baráti volt,mindenki beszélgetett mindenkivel,a rutinosabbak segítették a kezdőket,szóval le a kalappal a szervezők és a résztvevők előtt!Jövőre ugyanitt ;-))

Pityu

3 megjegyzés:

blow-fly-fishing írta...

szééép!
megkukkantanék egy ilyet én is!

Névtelen írta...

Szuper lehetett, én élveztem így is hogy csak olvastam!

Üdv: Gyuszi.

András írta...

Pedig szorítottam neked.Az az orsó tényleg nagyon klasszul néz ki.Szia