2010. március 30., kedd

Frog

Nini "legyei"
Pácban.
Tricolor
Nemo
Nemo és Sebastian
Gary Slang
Frog
A popper.
A kész darab vakuval
...és vaku nélkül.
A kollekció

A minap betértem a kedvenc legyes boltomba a Michael+Young Fly shop-ba.
Itt már minden eladó ismerősként üdvözöl, 1-2 hetente betérek ide.Most is egy rendelés miatt jöttem.A pult mögött majd' miden alkalommal megy a légy kötés.Gary Slang ,aki szinte leltári darab az üzletben,egy nem akármilyen békát barkácsolt épp.Mindig elbambulok egy kicsit nála,mert nagyon szépen köt.Rögtön mutatta a friss prototípus béka fejeket.A horog,amire köti nem széria darab.2 db horgot használ,az egyiket a szemnél,a másikat az öbölnél csípi el,majd egy fém csövecskével össze szorítja a két darabot és immár egy megnövelt szár hosszúságú horgot kap belőle.Erre kerül egy habszerű anyagból faragott,festett fej,amit felragaszt és az egészet epoxival vonja be.Kicsit furcsállottam ezt a horog összeillesztést és kérdeztem nem gyenge-e?Erre elkezdte húzogatni,tekergetni,de nem mozdult(mondjuk nem izomból).1-2kg fekete sügerekhez tuti elég erős,de komolyabb csukának nem indulnék vele.A következő héten már mutatott kész békákat is.A test kakas gallér,a lábak vastag "harisnyába"(ez ami a legyes zsinórt köti össze a vékonyodóval,konnektor) bújtatott tollakból készültek.A "combja" csillámos zöld zseníliával volt betekerve.Mutattam neki Nini őz szőr békáját a bucktail lábakkal,de azt mondta, ő nem tudja elviselni a szagát :-) Viszont a Nini csuda legyei láttán csak annyit ismételt: Beautiful,de ezt vagy 20x :-)))
Készült egy popperes verzió is,ennek a "torkába" zörgős mű.a szemet ragasztott!Kreatív a csávó!Mint mondta 1 fej kifaragása festése,szem ragasztással,epoxizással kb. 2 óra munka!Nem semmi.Sztem qrva jók,ezért gondoltam megosztom veletek is.Lehet próbálkozni vele ;-)
Feltettem pár őz szőr csodát,amit Nini alkotott a tavalyi Fehovára.A képeket a Visionflyfishing.hu-ról kölcsönöztem.Mennyit tudnának ezek ketten beszélni,ha találkoznának :-))))) Korábban beszélgettünk Garyvel a cseh horgokról és nagyon kíváncsi volt rájuk.Én megígértem,hogy viszek be megmutatni.Nagyon tetszettek neki és adtam belőle jó néhány darabot.Cserébe farag nekem 1-2 ilyen békát ;-)

Pityu

5 megjegyzés:

blow-fly-fishing írta...

tényleg össze kéne ereszteni őket:)))

a'sszem születnének csodák!

Pufi írta...

Ha nem nagy titok..Elárulod,miből készül a béka fej?

File István írta...

Hello Pufi,
Mint irtam is vmi kemeny habszeru anyagbol faragta,de hogy pontosan mi ,hat lovesem sincs.Ezt a "legyet" nem en keszitettem!
Pityu

pufi írta...

Köszi!
Most vettem észre,hogy reagáltál..!
Én régebben faragtam pár poppert (kimustrált csukázó úszóból)balsa fából,de lazán el tudnám képzelni lábazati szigetelőből is csak lilám nincs azt mivel lehetne festeni ,hogy ne marja meg a habot!?
Később mutatok (itt pl. egy cikkben)
az én verziómból is!

üdv.
Dani

File István írta...

Hello,
Nincs mit ;-)
Nyugodtan lokhetsz fel legykotos bejegyzeseket is!Ha a blog jobb oldalan legorgetsz a "recent comments"-ig akkor ott lathatod a friss hozzaszolasokat,szep piros betukkel.Itt tudod kovetni az erkezo hsz-et es az esetleges valaszokat.
Pityu