2009. december 8., kedd

Coho.

Az első COHO!2 db-ot sikerült fognom ezekből a szépséges halakból.Ám az egyik a lábam előtt leakadt,nem akart pózolni a gépnek.A víz az eddigi megszokott hely a Stave river,de ennek most a csendes mellék ága,nem pedig a mély és gyors fő ág.Ott is volt némi hal mozgás,de a többség itt volt a sekélyes,kavicsos,csendesebb részeken és fel-le úszkáltak vagy éppen beálltak egy csorgó mögé.Érkezés után a parton össze futottam az egyik horgász boltos sráccal,akik intézték a gázlóm cseréjét még a nyáron(itt ez ingyen megvolt,otthon keményen kellett perkálnom az előzőért!).Ez a srác szólított meg,hogy emlékszem rá?Bólogattam,hogy persze(dehogy emlékeztem,vannak vagy 4en és nem ez a bolt a törzs helyem).Kérdeztem,hogy mi a helyzet, sikerült fognia vmit?Azt mondta semmit és már hazafelé tart.Mutattam a kis sztrímeremet neki,hogy ez jó lenne-e szerinte.Erre kikapott a dobozából 2 legyet(hasonlóakat,de más árnyalat) és a kezembe nyomta,hogy ezzel próbáljam.Ez már nem az első ilyen "ajándék légy",segítőkészek a legyesek errefelé is.Aztán dobáltam-húzogattam-pöcögtettem-emelgettem,de semmi.Aztán egy sekély részen több nagy toló hullámot is észrevettem a távolból,ezért megcéloztam a helyet.Ez két szigetecske közötti kis "átjáró" volt.Ott sekély,mellettem gázolhatatlan vízzel.A sztrímer itt sem volt nyerő ,ezért feltettem a már bevált "Ratyi pink"legyet.Dobás,lassú bevontatás.Pár perc múlva erőteljes rántás után már görbült is az RX8.Jó súlya volt és erősen védekezett,bár közel sem annyira,mint a Chum-ok.Pár perc alatt ki is jött volna,ha a lábam előtt nem akad ki a légy a szájából...Vissza blattyogtam a helyre és dobtam tovább.Kis idő múlva ismét erős rántás és a bevágás után egy gyönyörű vörös test vágódott a felszínre!Ezzel már "kesztyűsebb" kézzel bántam és nemsoká sikerült is kézbe fognom.Néhány gyors fotó után vissza engedés.Erről készült videó is,majd felteszem hamarosan.Az itteni ismerősök csak értetlenkedtek,hogy VISSZA ENGEDTEEEEMMM???Ez nem szokás erre.Azt meg se mondtam,hogy ezt el is lehetett volna hozni,mert ez keltetőben nevelt és nem vadon született példány volt.A keltetőben nevelt halakat megjelölik,mégpedig úgy,hogy pici korukban levágják a zsír úszójukat.Ha ez hiányzik a fogott halról,akkor elvihető a megengedett mennyiség,ha ott van,akkor azonnal vissza kell engedni!Ha vki ilyen vad halat elvisz és megcsípik,akkor ugrik a cucc,kocsi,hajó, és akár a lakása is!!!Itt nem viccelnek a rapsicokkal!Csak még nem láttam 1 ellenőrt se...Na ezzel a hallal megvan a 4-ik lazac féle az 5 közül,ami itt fogható!Már csak a Sockeye maradt,de ez már csak talán jövőre.Ugyanis nyári vonulásúak,már rég nincsenek itt.Ezekből vártak idén rekord vissza térést,ennek ellenére alig volt hal,le is tiltották a halászatukat,horgászatukat.Ennek ellenére,azért a halasoknál kapható!Annyira kevés jött,hogy én a rengeteg mások által fogott halak közt sem láttam.Ami még most következik az a Steelhead!Ez olyan mint a menyhal,télen a hidegben fogható eredményesen.Remélem lesz szerencsém 1-2 darabhoz.
Itt már kézben.Persze C&R.Ezért az itteniek megköveznének :-D
Ez azért nem nevezhető csúnyának ;-) és teljesen egészséges volt még.
A cucc és a légy.
A fej.Mintha lefejelt volna egy tankhajót.Itt is akadtak komoly fogak.
A test.Jól látszik a begyógyult heg a zsírúszó helyén.Ez egy keltetőben született hal.
Nem semmi szín szerintem ;-)
Ha ez már idei lazac ivadék,akkor régen rossz neki!A Coho-k felzabálják!
Napközben még ilyen szép idő is előfordult.
Hol vagytok???
A mellék ág csendes vize.Itt úszkáltak le-fel a halak vagy éppen csak 1 helyben álltak.Itt nem látszik,de rengeteg kis szigetecske szabdalja fel a vizet.
Fehér fejű halászsas!
A nemrég még zsúfolt part most üres volt.
A naplemente szép volt és nagyon gyors.
A fő ág nem adott halat,pedig volt néhány ugrás,fordulás.Most egyedül horgásztam itt,tömeg nélkül.
A fő ág,után megint a mellék ág,lassú vizét próbáltam,de már eredmény nélkül.
Ideje indulni.
Esteledik.Köd,pára,hűvös idő lett.Itt a tél.


Pityu

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű szinek, hibátlan . Egyébként alapból a coho is ezüst szinű és az ívásra lesz ilyen szép ? Ez sem éli túl az ívást ?
Üdv . Zsolt

Névtelen írta...

...és gratula a fotósnak :D !
Zsót'

Pityu írta...

Ahogy mondod.Minden lazac ezüst színű az óceánban és főleg a szájuk belsejéről lehet felismerni őket,azonos méretnél.Utána íváshoz változnak különféle színűre.Ez is egy ilyen szín.A Sockeye még ilyen ,tiszta piros lesz ívás előtt.Sajnos ezek sem élik túl.A fotósnak átadom,köszi ;-))

Pityu írta...

Ja,Zsóti!
Jelöld már ki alul a név/url mezőt és oda a nevedet beírva nem leszel névtelen ;-)

Romi írta...

Pityu!
Most már elég legyen tesék menni dolgozni:-)
Üdv Romi

levi írta...

Pityu,ez is csodás...Medvével találkoztál már???Csőőőőőőő

Pityu írta...

Romi:
Ott voltam ma is,és nemsoká megyek megint :-D

Levi:
Láttam medvét,de csak autóból és Whistleren a sí felvonóból.Szemtől szembe még nem vágyok a találkozásra :-)

A Coho(is) meg sztem is szép!

András írta...

Mikor ilyen szépet látok,mindig rácsodálkozok,hogy a természet milyen gyönyörű színeket tud produkálni.Gratulálok Pityu igazán szép.