2009. március 23., hétfő

Az első lengetés idén ;-)

Vasárnap,idén első alkalommal végre legyeztünk az Ipolyon!Hét közben megbeszéltük Atival(Marabu),hogy ideje lenne már meglátogatni rég nem látott folyónkat.A vízállás még magas,de nem bírtunk már magunkkal.Ha peca nem is lesz,de egy kirándulás jól fog esni.Dél körül végeztem a melóval és 1-kor már itt is volt Marabu.Az idő egész jónak ígérkezett,leszámítva a viharos szelet.Bevágódtunk a Saxo-ba és fénysebességgel (90km/h) repesztettünk az Ipolyra.Útközben telefon a halőrnek,hogy hol kapható éves jegy.Lacibá épp szolgálatban volt és nyakon is csípett egy engedély nélkül nyomuló rabsicot!A damásdi kocsmában sikerült is beszerezni a zsugát.Hogy mennyire kedves emberek élnek ott,erre álljon itt egy kis történet szintén vasárnapról:
... ahogy betértünk az engedélyt kiváltani és bedobni egy kv-t,éreztem,hogy a fejem el kezd sajogni.Na szép,a fájdalom csillapítót nem hoztam el otthonról.Megkérdeztem az engedélyt kitöltő lánytól,hogy nincs-e neki?Nem volt,de egy mellettünk álló helyi "törzs vendég" öregúr megkérdezte,hogy haza menjen-e nekem egy gyógyszerért!!!Én megköszönve elfogadtam a segítségét.Amíg elment érte,addig a csapostól megkérdeztem,mit szokott fogyasztani az úr,mert állnám a következő körét.Visszaérkezés után nekem szegezte a kérdést,hogy"fogyasztottam-e alkoholt",mert csak akkor adja ide,ha "tiszta" vagyok!Ezzel nem volt gond és kértem egy dl üdítőt,hogy bevehessem a tablettát,amiért nem akart a csapos pénzt elfogadni!Aztán,amint az öregúr megtudta,hogy kértem neki egy kört,mentegetőzve,hogy nem ezért hozta a kezembe nyomta az egész levél tablettát!Így utólag újra megköszönve,hatásos volt a bogyó,mert később elmúlt a fejfájásom!!!Ilyen segítőkészséggel sajnos egyre ritkábban lehet találkozni...

Na vissza a pecához!A zsuga váltás után irány a víz!Az egyik gyakran horgászott részen álltunk le.Mivel a víz elég magas és gyors volt,ráadásul még aznap nem is ettem,ezért én nekikezdtem az ebédemnek.Attila beöltözve begázolt a rohanó vízbe.A kinézett helyen semmi mozgás nem volt.Amíg én kajáltam, Ati dobált egy kicsit és sajna arra a megállapításra jutottunk,hogy nagyon korai még a peca.Én már be se öltöztem és Ati is kifelé evickélt.Hazafelé megálltunk egy kiöntésnél,ahol a bokrokat elöntötte a magas víz.Attila javaslatára megálltunk egy kicsit próbálkozni,hogy végre hal szagúak legyünk :-)
Pici nimfákkal sikerült fogni elég sok kis balint,domit,jászt,bodorkát,snecit!Ezek átlag mérete alig araszos volt,de Ati fogott 20-25cm körüli "óriás" jászt is!Nimfázás közben egy "TUTI titkot" is megosztott velem!A bevontatásnál nem volt mindegy,hogy milyen a technika!A nyerő módszer a breckálás volt!Ez egy rég elfelejtett délvidéki "horváth" légy vezetési trükk,ami most mindent vert!!!Ezt eltanulva nekem is jött néhány halacska,amik igaz nem voltak giga méretűek,de ilyen pecától kiéhezett,hideg időben igazán jó kis nappá varázsolták a kiruccanásunkat!Fényképek nem készültek a "fogásainkról",mert lusták voltunk visszamenni érte az autóhoz.Majd legközelebb.Reméljük,hogy már nem kell sokat várni és jönnek a halak!
Attila köszi a pecát,jó volt! ;-)

Pityu

Névtelen írta...

Hát jót nevettem ( tiszta vagy -e :) )
ÜdV :GZs

Báder István írta...

Szia!

Ezt a breckálást nem osztanád meg?

Üdv:
kharlem

kukta írta...

Szia Kharlem!

Ne haragudj,de ez az Ati titka és nem kotyoghatom tovább.:-)
Remélem megértesz.1-2 titoknak muszáj megmaradnia ;-)