2009. március 25., szerda

30-as szösz kötése,szigorúan nyugis legyeseknek!

anyagok:
horog:30-as Varivas Ultra Midge
cérna:Synton
farok:kakas nyak toll szegmens
szárny:CDC Puffs
lakk
1.alap kötés
2.A farok bekötése,utána a kötő cérnából kialakítjuk a testet.
3.A CDC Puffs-ból egy picit bekötünk és kellő hosszúra "behúzunk",a felesleget levágjuk és elkötjük.
!.A fejrészt lakkal fixáljuk a kibomlást ezzel elkerülhetjük.
A kész 30-as ideg ölő,mikrolégy egy gyufa szálba szúrva....


A tavalyi kiállításon összehoztam valahogy egy 26-os méretű CDC "legyet".Mivel szinte mindenki úgy gondolja,hogy én főleg csak polibogarakat kötök,ezért megbirkóztam a nem kis kihívással(aki ismer tudja,hogy nem éppen aprócskák az ujjaim) és megszületett a 26-os dög!Az idei kiállításra ígértem a Petrenka Noéminek egy 30-as mütyürt a "gyűjteményébe".Ezt nem kis fáradtsággal,de sikerült megkötnöm neki,de nem sikerült lefotózni.Most újra nekivágtam ennek a kőkemény feladatnak,mert a Fórumon szóba jött ez a 30-as téma.Szükség van-e rá vagy ez már túlzás?Nos az én véleményem,hogy 22-es szösztől kisebbre nem hiszem,hogy szükség volna.Ezeket vékony,rövid testtel kötve egészen apró legyek készíthetők.A 26-30-as méretű(szemmel nem látható a különbség,sztem egyformák) horgok annyira gyenge anyagúak,hogy már a kötéskor is könnyedén elhajlanak.Milyen lehet egy halból a kiakasztása?Valszeg nem sok halat bírhat ki egy ilyen aprócska "légy".Nem beszélve a pici szemről,amibe egy 0.08-as előke is nehezen fűzhető be.Kíváncsiságból mégis kötök 1-2 db-ot,hogy majd egy péres vízen megpróbáljam,eszik vagy sem a rafkós halak!?
Hosszas "felkészülés" után belevágtam a nagy feladatnak! :-)
Figyelem!!!
Csak erős idegzetűeknek ajánlott ezen légy megkötése!Marék nyugtató,tetszés szerinti alkohol mennyiség elfogyasztása(ha remeg a kezed azért,ha nem akkor azért),meditálás,kellő mennyiségű alvás,esetleg más tompító eszközök-anyagok használata javasolt!Nekem az alvás és a "TG energia" jött be :-D
Kellemes szívást mindenkinek,aki bele mer vágni!Bár ez nem akkor kreatív kihívás,mint egy mindentverőfogóTUTIlégy megalkotása,de azért ez se piskóta! :-)))))))))))))))

Pityu

U.I:még élek és nem zakkantam meg!Még jön a poli verziója is nemsokáááááááááááááá......
és a képeken a régi nőim láthatóak ;-)))

Nincsenek megjegyzések: