2008. május 5., hétfő

Jászozás a Bodrogon.

A "guide"!
Megvan az első...

Fotó után mehet is vissza.

Micsoda szín!

víz alatt

és víz felett
szépecske
mindjárt mehetsz.....
....ééééés vissza......
Nem egyszerű a pálya!

Tiszta és a zavaros.

1.5-2-2.5kg. Ezeket az adatokat vigyorogta a Viktor barátom a telefonba!Meg egy bűvös szót"JÁSZ!!!Nem kellett sokat bíztatnia,hogy pakoljak és húzzak le Tokajba egy legyes jászozásra!A hajnal már a Bodrog partján talált minket.Berámoltunk a csónakba és irány a titkos hely!A hajnali párában mindenfelé halak csobogtak,forogtak.Megcéloztuk az első helyet.Kedvenc 5# botom 20.-as előkével a Viktor féle titkos sztrímerrel felszerelve várta az első jászt.Hát dobáltam már egy ideje,amikor tőlünk lejjebb a fák alatt megláttuk a jellegzetes jász fordulásokat.Óvatosan a bokrok elé csorogtunk és több nagytestű halat láttunk fordulni a gallyak előtt.A felszíni aktivitás miatt polibogárra cseréltem a sztrímert.Mikor megfelelő pozícióba került a csónak,akkor halkan próbáltam megdobni a nyiladékot a bokrok között.Az első dobásokat nem követték a kapások.Óvatosan odaúsztak és bökdösni kezdték a polit!A vérnyomásom 1000volt!Kb. 4-5 dobásra egyszer csak egy száj nyílt ki a légy alatt és a következő pillanatban már el is tűnt benne.A bevágást heves visszarúgás követte.Fárasztás,csobogás,forgás stb...az eredmény egy gyönyörű kiló feletti jász!Ezután folyamatosan jöttek a szebbnél szebb halak,de már a sztrímerre.A bandanagyok közel 2kg! voltak.Később áteveztünk a 2sz. helyre,ami egy befolyó csatorna volt a bodrogtól lényegesen tisztább vizzel.Ezen keresztül jártak ki a jászok ívni az ártéri bozótba.A már nem ívó halak is itt lebzseltek a sok apróhalnak köszönhetően és intenzíven táplálkoztak belőlük.Itt is sikerült sok szép halat fognunk.Ketten kb. 30db jászt legyeztünk ki és engedtünk vissza!Óriási élmény volt a kis bottal fárasztani és még nagyobb volt fotó után visszaengedni őket oda ahová tartoznak!