2012. november 21., szerda

Malacka es a tobbiek ;-)

Nemreg levelet kaptam Prokay Pisti baratomtol.Ebben reszletesen leirta  a hatalmas boszniai pisztrangjanak a fogasi korulmenyeit,tortenetet.Ezt az o hozzajarulasaval most kozze teszem itt is,mert nagyon elvezetesen leirta a sztorit ;-)

Ime:

Drága Barátom,
Ma munkaszüneti nap, pecázni sem mentem, legalább van időm válaszolni :)
Bizony, az október eleji UNA túra jól sikerült, sok volt a hal, sokat fogtunk, de az állomány nagyon érezhetően fogy. Aminek az az oka, hogy a helyi horgász egyesület tagjai napi 2 halat elvihetnek. Ők ugye 5 eurós napijegyet kell hogy váltsanak, én 20 eurósat, ők vihetnek el, én nem. Én nem is akarok, csak a napijegy ár arányok miatt mondom. Pucolják kifele a folyót rendesen :( Ugyanis nem csak a 2-t viszik el,hanem sokan annyit amennyit el tudnak lopni :( Ráadásul éjjel is folyik a rablás, fogtam tirolifás-pontyozóhorgos pisztrángot, találtam fehér twistereket, képzelheted, mi folyik éjszaka. Inkább a nimfa volt a nyerő, de elég sokat pecáltam erős 9-es bottal a nagyokra. Az utolsó reggel leértem időben, elő sem vettem az 5-öst, gyorsan leszaladtam a kempingnél évő poolhoz a 9-el. Inter zsinór, 0,25 tippet (Tubertini Dragon-11,5 kg). Kb 5. dobás let elég hosszú, elkezdtem húzni, amikor megmozdult alatta a fél szikla és feljött egy hatalmas barna test. Látszott, hogy ez rá fog várni, nem nézegetni akarja. Úgy is volt, hatalmasat odakent neki, én meg olyat benyestem, hogy nyekkent szegény RX8-as. A sebes pinyó meghökkent, húztam rajta vagy 2 métert, aztán rádöbbent, hogy mi a szitu. Az 5-7 méter lazát egy másodperc alatt kikapta a kezemből egy brutális vágtával és itt jött a hiba. Az utolsó laza menet rátekeredett az orókarra :( Hiába szedtem le, nyúltam a hal felé, léptem le a szikláról egyszerre, azt a tempót és erőt nem tudtam kompenzálni, szakította a tippetet. Pityukám, méteres sebes volt, ha nem nagyobb. Teljesen összeomlottam. A szállásadóm mondta, h fogtak 2 hete 93 cm sebest (fel is tettem a fórumra a youtube linkjét) és a fárasztás alatt 3 másik, még nagyobb pinyó követte a megakasztottat. Viszont, ami szomorú, a youtube-on úgy látszik, a halat vissza akarják engedni, de nem így történt. Az a hal meghalt. Nem tudom, hogy azért-e mert túlfáradt (valszínű ezért) vagy mert nem is akarták visszaengedni, de sajnos meghalt. Visszatérve az enyémhez: Soesem láttam még ekkora sebest, szóval eldöntöttem, hogy ha lehet, még visszatérek.
Ez most hétvégén következett be. Pénteken Zágrábban dolgoztam, így szombaton az Unán horgásztam :) Sajnos csak 1 napot, mert szombat estére olyan erős hidegfront érkezését jósolták, hogy komoly hóeséstől kellett tartani, az meg ott a hegyekben, nyári gumival nem játék. Így hazamentem szombat este, vasárnap meg otthon dekkoltam :((
Naszóval, szombat reggel beöltözés, már akkor szakadt az eső, ami estig meg sem állt. Komoly, erős seső, de szerencsére kb +15 fok, azaz nem volt hideg, nem fázott a vizes kezem. Pityukám, a Simms naciról (ismét köszi a segítséget) és Patagonia dzsekiről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Kényelmesek, abszolut szárazak, ellenállóak, szóval egy csoda. Teljesen más így szárazon pecálni. Már csak egy jó bakancs kell, mert a Chota lassan megadja magát :))) Mi a tipped? Nekem a Simms Headwater naon tetszik, de nem tudom, ér-e annyit.
Egész délelőtt az összefolyást és a nagy sebeses poolt faggattam, sajnos sikertelenül. Egy egy villanás, egy komoly lekövetgés a torkolatban, ennyi volt az egész. Ja, meg a torkolatban leúsztatás során volt egy ütésem, de aztán semmi. Viszont mikor kihúztam a csalit, akkor a horgon egy fene nagy pikkely fityegett. Pityum, tippelni nem merem a pinyó méretét, mert pinyópikkely volt, de igencsak komoly. Valszínű nézegette a streamert aztán beletestelt.....
Ezek után megunván az eseménytelenséget felmentem a telephez. Gyorsan kikaptam 2-3 olyan jó kilósat de ezzel meg is untam alógatós pecát. Elkezdtem hosszúakat dobálni keresztbe  asekélybe a 9-essel, mert igaz, hogy ott sekély a víz, viszont a kövek mögött kis gödrök vannak, ahová bármi beállhat. Pár dobás után volt is egy jó burványom, majd megint pár dobás után bevágtam egy jó kapásnak és úgymaradt a bot :) Mivel most már 30-as stroft volt a tippet is, elég keményen bántam vele, ki is jött egy szép malacka, kb 2-3 kg-os szivárványos, szépen szájba, igaz, valszínű telepi szökevény. Pár fotó, visszaengedtem. Dobáltam még egy fél órát, majd mentem kidófele és egy kő mögött megláttam még egy jó halat. Elétettem a csalit és - nem fogod elhinni - megint megfogtam malackát :) Fél óra után !!!!!!!!!!! Fáradt volt, pár másodperc alatt kivettem, ki a horgot aztán mentem tovább.
Mivel már nem sok volt a délutánból, vissza akartam menni a kemping rész nagy mély pooljához, de gondoltam, ha már itt vagyok, akkor megnézem a híd alatti mély, fagerendás-fatuskós gödröt. Be is álltam, de csak kínlódva tudtam dobni, mert nem volt mögöttem hely. Kb 5. dobás elég hosszú lett, a megsüllyesztett húzott csaliba bele is ütött valaki, de nem akadt. Kőre gyanakodtam először, aztán rájöttem, ebben a mélységben az nem lehet. Megint 4-5 rövid dobás után egy kellően hosszú, süllyesztem, húzom, hatalmas rávágás. Betörlök, nyekken az Rx8 :) Húzom, mint az igásló, feljön egy hatalmas fekete test, majd mint a rakéta, felfele indul a tuskók közé. Kikapja a lazát a kezemből (ügyelek az orsó karjára, a bot végére, nehogy csavarodás legen), viszi az orsót, amire kénytelen vagyok ráfogni, nehogy elérje a tuskót.  Össze is verte az ujjam az orsókar :) Megfordítom, orsózom fel a zsinórt viharsebesen, mert rohan lefele. Elrobog előttem, majd felvonyít az orsó. Szorítok a féken egy komolyat, végre fárasztásra beállítva. Lerobog a csorgóig, backing előbukkan, onnan erőltetem vissza, mert tudom, hogy ha rámegy a csorgóra, akkor mehetek utána vagy nem látom többet (ugyan ott, ahonnan elkezdtél 4 éve filmezni :))) ) Megfordul, lassan jön fel, orsózom a zsinórt, elém ér, forog a mélyben, elindul felfele pár métert, majd lefele vagy tízet, de már foghatóak a rohamok. Viszont a mélyből nem tudom felhúzni. Még egy komoly vágta lefele, de a precíz orsó fékje is remek, szépen fárasztok orsóról. Aztám már csak előttem forgolódik, majd feljön. Hatalmas szivárványos, tűzpiros csikkal, kopoltyúfedője piros, mint a stoptábla. Még egy kicsi húzom-vonom, aztán elémjön. Rajtam a nagyobb szák van, de az is kevés. Fej felől nem merem meríteni, mert ahhoz lazítani kell a zsinórt, a szakáll mélküli horog meg kifordulhat akkor, szóval merítem farok felől. 3-szor merítem meg, 3-szor úszik ki a szákból, mert nem fér bele. Negyedszerre csak megmerítem, majd a fejét kitoltam két kő közé a part mellé. Botot eldob, halat megfog, öröm és boldogság :) Horogszabadítás a csontos szájból, fényképezés, majd visszaeresztés, szépen elúszott. Kb 90-95 cm, csak tippelni merem, de éehet nem jól, mert ebben nincs rutinom, de kb 6kg-ot mondanék rá. Aztán lehet, túlbecsülöm, de még az is lehet, hogy alul.
Volt még kb 20 percem, de már nem pecáltam. Le kellett volna menni a nagy sebesemhez, de már nem akartam kapkodni, remélem megvár az engem jövőre. Csak ültem és élveztem, ahogy kopog az eső a süsümön és néztem a mély kavargó vizet. Majd összepakoltam és elindultam hazafele. Zágrább magasságában ért ide a hidegfront. 10 percen belül a kocsi hőmérője 15C ról 5C-ra esett majd megállapodott 3C-on. Másnap láttam a hírekben,hogy vasárnap közlekedési káosz alakult ki a Horvát-Bosnyák utakon, mert leesett kb 20cm hó, ágak, fák zuhantak az útra, elakdat kamionok, összetört autók mindenfele. Jó, hogy egy nap után hazajöttem :)))
Hááát, ennyi a Bosnyák kaland. Nini legyei nélkül nem hiszem, h sikeres lettem volna, szóval nem győzöm neki megköszönni.

Pityu

Névtelen írta...

Csak bámulok...ismerek egy arcot, aki nemrég járt ott. Az előkét sem látta és ma is leül, ha erről mesél :D

-mrb-

blow-fly-fishing írta...

szep es kerek tortenet! gratula! sajnalom, hogy ott is raboljak mar a vizet.
mada

streaman írta...

most újra olvasom...nagy kr, hogy már ilyen víz nincs Közép-Europában többé...