2011. február 27., vasárnap

Az első (utolsó?)

Az év első igazi pecája a szokásos módon kezdődött: NiNi jelezte, hogy a hétvégéje szabad és horgászna egyet. A tavak még fagyottak, minden folyó árad, marad a Zagyva. A hétvégét lefixáltuk: február 12-13. , ez pont a csuka tilalom kezdete előtti napokra esett. A időjárás naposnak, de igen hideg- szelesnek ígérkezett, ami igaznak is bizonyult. A vízállás még mindig magas, de viszonylag tiszta, ártéri pecára lehetett készülni. Nini egyik barátja, Misi is velünk tartott. Előre jeleztem, hogy halat nem tudok garantálni sajnos. Az utóbbi pár hónapban a folyót teljesen kifosztották, boldog-boldogtalan vitt haza mindent, ami mozog a vízben. Release a fagyasztóba….ez a magyar valóság.
Próbáltam új –kevésbé frekventált helyeket kinézni, ezeket vettük célba szombaton. Volt egy-két igen szimpatikus rész, megérte tekeregni egy kicsit. A vízparton csak egy horgásszal találkoztunk, halat nem fogott, ez igen biztatóan hangzott. Bíztam a halban, ami be is jött. Nem fogtunk túl sokat egész nap, 4-4db fejenként, azokat is igen melós pecával. Több kapás is volt, de akasztás csak keveset kísért. Viszont egy-egy hal mérete kárpótolta a befektetett energiát. Nini komámat még egy dagadt domi is meglepte, simán ráugrott a csukának szánt légyre. A vasárnap reggel bizakodóan indultunk, de már csak ketten Ninivel. A lelkesedés viszont hamar abbamaradt: nagyon hideg volt, az előző napi tuti hely haltalannak bizonyult. A második tuti is. Talán 15cm-es apadás miatt a halak eltűntek. Vagy ott voltak, de nem ettek. Viszont kora délután a harmadik tuti hely megmentette a napot: újra megtaláltuk őket, és hajlandóak voltak enni is. A napi 4db megint sikerült. Több tanulság volt levonható a hétvége során:
- ilyen hidegben nem szabad otthon hagyni a páleszt. Ezt másnapra korrigáltam, viszont aznap a dobókosarat hagytam otthon. Az is jól jött volna.
-1-2 óra haltalanság után vonulni kell.
- az akkori vízállásnál az intermediate zsinórt kellett erőltetni. Mindkét nap csak ezzel fogtunk halat, az úszó és a süllyedő zsinórral nem volt siker. A Vision Attack intermediate zsinórját használtuk mindketten.
- ahol a twiszteres pergetők otthagyták a helyet, onnan is lehetett csukát fogni léggyel. Vasárnap már nagyobb volt a mozgás a harmadik helyen, többen jöttek-mentek, de a pergetőknél halat nem láttam. Reméljük, működik az evolúció, és ez segíthet a csukáknak túlélni.
- csak RH színű léggyel tudtunk halat fogni.
- Bánáti Józsi CTS affinity 8#-as Mx-e hibátlan. Imádom!!! ( és ez itt a reklám helye ! )
- van domi is a vízben, legalábbis egy biztosan.
- a halak mérete meglepően „jó” volt: a hétvége alatt általam fogott 8db –ból 1db kolbász csuka volt csak, 5 méret körüli-feletti, és 1- 1db kövér 56 és 61 cm-es. Természetesen C&R mind.
Összességében jó hétvége volt, meglepően „sok” hallal. Én még ennyire sem számítottam. Bizakodjunk, talán marad a jövőnek pár darab…
Ui:
Ahogyan elnézem, Pityu barátunk távozása után a Bogaras blog teljesen magára maradt…. Csak én egymagam nem fogom tudni életben tartani, és nincs is igényem egy saját blogra. Ha senki sem segít a későbbiekben, akkor én is hagyom az egészet. Erre vonatkozott a címben az „utolsó” szó.

Üdv : gzs

kukta írta...

Jó élmény beszámoló, jó képekkel.
Szeretném hhogy a továbbiakban is irj h ha van kedved.Én nem azért nem irok mert nem akakarok.Csak sajnos kevés időm van és azt ritkán tudom pecára forditani!
üdv:kukta

File István írta...

Zsóti!
Mint már mondtam is gratula a halakhoz,főleg a bőven 2 kg domihoz!!!
Remélem,hogy nem hagyod abba 1 írás után ;-) különben kénytelen leszek vmi rontást(sose fogj halat,szakadjon le minden legyed stb...) rád küldeni :-D
Van miről írnod haver!Kitartás ;-)

Kukta:
Jött egy kérdés neked a popper témához ;-)
Üdv:
Pityu

jbenyhe írta...

Szép vóót, fiúk! Gratt!

pufi írta...

Gratulálok a fogásokhoz,és az íráshoz is!
Egy jó cimborám egyik évben kedvenc "szakaszomon"igencsak méretes domit fogott popperrel:-O