2010. május 1., szombat

Cheakamus river,Squamish river

A Lion's Gate bridge.Épp egy cruiser érkezik a városba.
Út közben...
Cheakamus river
A hídja.
Itt kezdtünk.

Squamish river.
Tiszta,zöldes víz.
Mint a filmeken.

Elk nyoma,egész friss volt.Épp most olvastam,hogy erre sok a grizzly és a fekete medve is...bár inkább csak a lazac íváskor.
Szép.
Speyhez tökéletes pálya.
István pecázik.

A hídról.

Egyetlen hal,ami kézben volt.18-as szárazra.Utána a 20-ra sem mentek már.
Horgász autó.5,7 L HEMI.300LE
Shannon falls

Alig egy héttel ezelőtt megismerkedtem egy itteni magyar sráccal.Egy "közösségi" oldalon látta a legyes képeket és írt,hogy érdekelné a legyezés.A múlt héten össze is hoztunk egy találkozót,ahol gyorsan megbeszéltünk egy gyakorlati bemutatót is.Vasárnap reggel 6-kor érkezett István és egy új vízre indultunk.Ez a két folyó a Cheakamus és a Squamish river.Előző nap még beszereztünk egy gázlót és a horg.engedélyt az újdonsült "kollégának".A horg.boltban az eladó ismerőst faggattuk,hogy merre induljunk,ő ezt javasolta és a térképen meg is mutatta a szerinte jó helyeket.Természetesen légy tippeket is kaptunk.Ezen infókkal felvértezve indultunk az új helyek felé.Első állomás a Cheakamus volt.A híd alatt-felett várható volt a steelhead,cuttroath,bull trout és a dolly varden.Légynek a fekete és olív wolly buggert ajánlották.Istvánnak tartottam egy 10 perces gyorstalpaló dobó kurzust,ami után 8-10m-re el tudta dobni a legyet.Mivel felszerelése még nincs,ezért a 8-as RX-et adtam a kezébe.Én pedig egész nap erőltettem a speyt.Miután elmagyaráztam, hogy mit,hogyan csináljon kicsit lentebb mentem és ismerkedni kezdtem az új zsinórral.A spey clave-en kipróbált skagit rendszert szereztem be és most volt a főpróbája.Hát óriási a különbség a windcutter és e között a cucc között!Lényegesen könnyebb a dobás vele és kisebb helyet igényel hátul is.Viszonylag könnyedén dobható 25m körüli távra és ha sikerül minden,akkor a 30m se nagy dolog.
Az első helyen semmi nem történt,ezért a fentebbi másik folyót vettük célba.A hidat megtalálva a kialakított kempingező helyen hagytuk az autót.Innen indultunk a folyóparton felfelé.A vízre és a környékre egyetlen szó is elég.GYÖNYÖRŰ!Ilyen folyókat a legyes videókon,filmeken látni.Széles meder,kavicsos part,zöldes tiszta víz,erdők,hegyek(ezek jelenleg hóval borítottak) és csend!Ember alig jár erre,mindössze egy köves út vezet a folyó mellett.A horgászok sem látogatják túl sokan,mert itt nem lehet elvinni a halat.Ide tényleg csak a horgászat élményéért jönnek és nem a húsért!Azt hiszem ez kedvenc hely lesz a szezonban is ;-)
Istvánt kicsit lentebb hagyva pár száz méterrel fentebb kezdtem a pecát.A fekete pink conehead wolly volt fent.A sokadik dobás után már a dobáshoz készültem,amikor vmi rángatni kezdte a botot!Az első speyel fogott pisztrángom volt a tettes.Volt vagy 40-50dkg és az akasztás után a felszínen pocsolva hamar le is maradt a szakáll nélküli horogról.Így sajnos nem készült kép az elsőről.Ezen kicsit felvillanyozódva folytattam a dobálást,de eredmény nélkül.István is felfelé indult és tanakodtunk mi legyen.Végül is a gyorsabb peca mellett döntöttünk és elindultunk lefelé átfésülve a vizet előttünk.Araszolva folyamatosan dobáltunk-bevontattunk,de semmi.Egy sekélyebb sóder padka előtt egyszer csak újra megtalált egy fél kg alatti "állat".Ez az ismert trükkel szintén megszabadult a fotózástól.Sebaj,majd a következő.Istvánnak mutatom,hogy merre jött a hal és az ő olív legyét is feketére cseréljük.A helyet kikerülve meghagytam neki,hátha akad még ott vmi.Alig álltam be lentebb,máris hallom a "tanonc" akasztott!Egy hasonló forma 40dkg körüli pisztrángocska került a kezébe!Első peca és máris pisztránggal kezd egy nehéz vízen!Nem rossz ;-)
Ahogy elindulunk egymás felé a fotó elkészítése miatt,pár lépés után egy hanyag mozdulattal kiugrott a hal a kezéből.Így erről sem készült kép.Majd legközelebb.A hátra lévő szakaszon több esemény nem történt.A szép,napos idő miatt kicsit megizzadtunk mire vissza értünk az autóhoz.Kaja és indultunk is vissza felé a reggeli helyre,hátha délután akad valami.A híd alatt ketten is horgásztak így csak fotó a vízről és irány haza.Squamish városkában még egy helyen körül nézünk,de nem látjuk értelmét bemenni.Egy kis tavacskából kifolyó patak zsilipjénél viszont sok kis pisztráng szerű halat láttunk.Elő az 5-ös bot,hogy legalább vmi hal is legyen ebben a bejegyzésben.Hát 20-as léggyel is nehezen jött össze az egyetlen halacska :-)
A fotó után a befejezés mellett döntöttünk és hazafelé indultunk.Útközben még egy gyors látogatás a Shannon vízesésnél.Nagyon jó kis nap volt a kevés hal ellenére!Úgy tűnik sikerült egy új legyest megfertőzni ;-))
Holnap (szombaton) ismét próbát teszünk a Squamish-on.Most még fentebbi szakaszokat nézünk meg,hátha.Remélem több halas képpel jövök.

Pityu

Névtelen írta...

Ezekben az órákban lehettek ott, remélem van, lesz sikerélmény!
Üdv: Ossy

Na, örülök hogy találtál egy igazán szép helyet, és garatulálok a szép élményekhez, remélem sikerül közelebbi ismeretséget kötnötök egy hallal, akár ey fotó erejéig, amit szívesen látnék itt fönt a blogon.