2010. január 5., kedd

Évzáró peca,Erdőkertes.
















Az utolsó tavalyi…

Őszintén szólva, az év utolsó pecája nagyon nehezen született meg . A karácsony előtti bolondokháza és az ünnepek alatti jövés-menés miatt nagyon szerettem volna kimozdulni otthonról egy kicsit a két ünnep között. Már az ünnepek előtt egyeztettünk: pont 28.-ától értem rá, és Nini-nek is éppen szabadnapja volt aznap, el is terveztünk egy könnyű Ipoly pecát. Az ünnepek alatti olvadás viszont meghiúsította a tervet, ránk szakadt az áradás. A pecanap már adott volt, és mindenképpen szerettünk volna valahol lengetni egy kicsit, ezért jobb híján Erdőkertest választottuk. Velünk tartott Gyuja és Ossy barátunk is. A reggeli nem túl korai indulással kb 9.30 körül értünk a vízhez . Szép napos ,viszont kissé viharos ( és jó hideg ) szél fogadott minket, de mivel hétfői nap volt, alig 4-5 beállónál próbálkoztak csak horgászni a kint lévő sporttársak. Gyors jegyváltás, csónakbérlés, bellyk fújása, Miki szemüveglencséjének keresése a fűben, egy korty pálesz, csónak vízretétele……és indulás. A zsinórjaimra már előző nap felraktam a 2X-es vékonyodókat és jó 40-50cm hosszú tipetet. Előkének az elmúlt alkalommal bevált 0,20as stroftot használtam , és most is a Vision intermediate zsinórral töltött dobot raktam fel elsőnek az orsóra. Így gyorsan peca kész voltam. A süllyedő zsinóros dobot a mellényzsebben vittem magammal. Miki a parti pecát választotta, így Gyula egyedül indult neki a csónakkal a túlpart irányába. Talán 10 perc telt el, éppen próbáltam magam bele huppantani a bellybe, mikor csörgött a telefonom. A Gyula….gondoltam valami gond van, és felvettem : közölte ,hogy már kettőt fogott. Na, ez jó jel… ellöktem magam a parttól és elindultam feléje. Közben, Nini is vízre került és kezdtük a lengetést. Új legyet kreáltam előző nap erre az alkalomra: egy conehead-es marabu streamert, amit elneveztem csak így magyarosan „Krícsörnek”.Ezt próbáltam erőltetni. A lehetőségekhez képest próbáltam hosszúkat dobálni, amennyire az erős szélben a rövid 8’-as bottal bírtam. Az első pár dobás eljött üresen ,de egyre tovább hagytam süllyedni a legyet . Talán az ötödik dobásnál már 8 számolásig vártam, és a bellyhez közel meglett az első. Gondoltam, hogy húzás közben is tovább süllyed a motyó, ezért a következő dobás után már 13-ig számoltam, és kettő rövid húzás után ismét kapásom volt. Ezt a módit csináltam egész délután, nem volt kedvem dobot cserélni. Kezdtem élvezni a pecát, ekkor még nem volt lefagyva a lábujjam, pedig a víz alig lehetett 2-3 fokos . NiNi ekkor még haltalan volt, próbáltam hangosan ajánlgatni neki a nyerő legyet J , de vérszemet kapott ,és a giliszás vúlit :D kezdte erőltetni. „ Na majd ez kispajtás ”...mondta. Az első halát hangos köhécseléssel adta tudtunkra! Ahogyan egyre többet fogtunk , jóindulatú stuffoskodásba ment át a peca . A hangos, jó kedélyű nevetgélésre, és főleg a sorozatos halfogásra az egész part felfigyelt. Az összes spori a hátunk mögött kezdte dobálni a föld összes műcsaliját, de úgy tűnt eredménytelenül. A nap már kezdett a felhők mögé bújni, a szél még hidegebbnek és erőssebnek tűnt. Gyula át is szerelt light pergetésre: nem is eredménytelenül… így is fogott! Az igen erős szélben kicsit furcsa volt bellyizni, állandóan kapálózni kellett, hogy ne dobjon partra szél. Próbáltam a legyeket cserélgetni a nap folyamán : fogtam még wooly variánssal , nagy 8# viva variációval is. Érdekes, hogy fehér és oliv színű legyek érintetlenül maradtak, miközben kontrolként a sötét légy ugyanoda visszadobva már nem maradt érdeklődés nélkül. Délután 3 körül már a pálesz sem enyhítette a lábujjaim hőérzetét, de ekkor már senkit sem kellett győzködni az indulásról. Eredményes napot zártunk, fejenként legalább 8-10 hallal, melyeknek nagyrésze 38-40cm-es volt farok nélkül. Pár darabot el is tett a társaság a gasztronómiai élvezetek kedvéért. Szerintem mindenki jó érezte magát, én személy szerint nagyon jót pecáztam, soha ne legyen rosszabb úccsó’ peca. Miki szemüveglencséje is előkerült otthon a pincében!

Ezúton köszönöm a többieknek az egész éves társaságot, azoknak is, akik nem tudtak eljönni! Remélem jövőre is összejön sok hasonló, baráti peca. Mikinek külön köszönöm a bellyzés lehetőségét!

BUÉK mindenkinek.


Üdv : Gábor"GZS"Zsolt

3 megjegyzés:

szabólevi írta...

Gratulálok Fijjúkh,jó peca lehetett,le a kalappal-főleg bellyvel!!!Szevasztok Bogarasok!
csőőőőő-levi-(milyen volt a piszi?):-)

Zsolt írta...

Fokhagymás -füszeres pácolás +némi pia után elég jó sikerült :-)

Ossy írta...

Nagyon szívesen!
Biztos, ami biztos már csináltatom az új okulárét. :)
BUÉK innen is.
Üdv: Ossy