2009. december 29., kedd

Itt a hideg...








Még a nagy hidegek előtt Gyula barátommal megpróbálkoztunk újra a csukákkal . A helyszínre érve meglepetten néztünk körül: víz kristály tiszta és meglepően alacsony…. Gyors zsinórcsere a cimborámnak ,egy gyors pálesz ,légy nézegetés ,technikai átbeszélés, forró tea és még egy HP. Indulhatunk! A víz annyira élettelennek tűnt, hogy nehezen bírtam halat képzelni a zsinór végére…. Úgy éreztem gyorsan, nagy területet bírunk átjárni, ezért jó 3-400 méterrel feljebb sétáltam és ott kezdtem gázolni a folyót. A vízbe lépve éreztem, hogy a cefrét nem kellett volna a kocsiban hagynom. Hideg volt….A peca első része nem volt eredményes, semmi mozgó élőlétnyt nem láttam. A legyet nem cserélgettem, maradtam az utóbbi időben kedvenccé vált polar fibre légynél. A múltkori alkalom óta a növényzet erősen megfogyatkozott, a keresztül cibálgatott és a növénycsomók közé süllyesztett légy technikája már nem tudott működni. Ezért a partszáli tartások pontos megdobálását választottam.. Eltelt egy-két óra, a cimborám feladta a beázó mellese miatt. Aztán egyszer csak megtört a jég J ! Az egyik bokor alá bedobott légy majdnem partot ért, kicsit hosszúra sikerült a dobás. Teljesen a partszélben toccsant szinte az 5cm-es vízben ….két rövid, de határozott rántással beljebb húztam és láttam , ahogyan a lassú sodrás életre kelti a pamacsot. Alig távolodott el a légy a szélvíztől 50-60cm-re, a parti sekély vízben valami megmozdult. Csaszi barátom mesélt ilyen esetről egyszer ,és most én is láttam. A sekély vízben megindult egy tolóhullám …kettőt pöccintettem a légyen és utolérte. A kapást láttam a tiszta vízben, gyakorlatilag nem is éreztem a zsinóron. Belerántottam a madzagba és akadt….nem nagy ,de csuka és legalább nem betliztem. A szitun felbuzdulva tovább csapkodtam a vizet ismét nem történt semmi….a kocsival egy vonalba érve kimásztam egy italra. Egy rövid szakasznak adtam még esélyt, ahol sikerült egy siheder csukát megakasztanom. De alig volt nagyobb, mint a legyem. Ezen a részen volt még két légy követésem és egy ráfordulás, de nem sikerült ennél komolyabb eredményt összehoznom. Itt már feladtam, és elindultunk haza.

Kicsit hideg, de jó nap volt. Hazafelé a kocsiban a tél közelségéről tűnődtem...hosszú lesz peca nélkül.


Gábor "GZS" Zsolt

2 megjegyzés:

blow-fly-fishing írta...

szia!
sajna az idén nekünk se sok jutott:(
merre jártatok?
üdv_mada

gzs írta...

Arra voltunk felétek , Rékas alatt.
Üdv : Zsolt