2008. október 5., vasárnap

Ipoly-túra Ninivel.

10.02.
Ninivel indulunk az "új" pályát feltérképezni.Kicsit korábban indulunk,mint terveztük,hogy a reggeli csúcsot kikerüljük.6-kor csapódik Nini és irány az Ipoly egyik napokban felfedezett szakasza.A múlt 7végén GZS barátunkkal találtunk rá és szép domikat sikerült fognunk a rövid peca idő alatt.Most egész napra készültünk és hosszabb folyó szakaszt terveztünk meghorgászni.Érkezés,szerelés,beöltözés.Megbeszéljük,hogy ki merre induljon és mikor találkozunk.3 jó domi után telefon a másiknak.Nini felfelé én lefelé indulok a domikat zaklatni :-)
Én a már "ismert" szakaszt vallatom.Egy nagy bedőlt fa utáni szakaszon jön az első jó kapás.Szép 35-36cm domi(minden halat farok nélkül mértünk).1m-re az előző kapás helyétől újabb szép cuppanással eltűnik a legyem és az előzőhöz hasonló méretű a tettes.Csörög a telom,Nini jelzi megvan a 3 szép hal és egy giga csúfosan lealázta(megtépte).Örülök neki,hogy sikerült ilyen gyorsan halakat fognia!Tovább haladva ismét halak,kapások szép sorban.Egy szűkülethez érve a bedőlt fa mögé ejtem a polit.Toló,kapás,akasztás és..... durr!Lefagyva nézem az üres zsinórt.Hogyan téphette el a 0.16-ost ilyen könnyen?Aztán rájövök,hogy az amcsi verseny után nem cseréltem le a vékonyodót és az 5x-es előkéhez kötöttem a 16-os tipettet....ez erősebb,mint a vékonyodó.Levágok egy darabot és újra kötöm a tipettet a most már kellő vastagságú zsinór végére.Új poli és irány tovább.Elég jól kezdődik,alig egy fél óra alatt már 3 szép hal és egy szakítás.A sekély vízben toló hullámokra leszek figyelmes.Szép kiló körüli márnák,fél kg körüli paducok és egy ponty!!! okozta.Gyorsan megugranak,amint észrevesznek.Rájuk dobni nincs esélyem,ezért irány tovább.Hal halat követ.Sok érdeklődő,kíváncsi fordulások,látványos kirohanások,óvatos szippantások,vad ráfordulások szóval szinte minden féle kapást bemutattak a domik ma.Volt néhány lemaradás,mellényúlás is.Láttam sok szép halat állni a bokrok alatt.Egy ilyen "látott" halat megdobva a polival szép,óvatos hörpölés,akasztás után felrobbant a víz!1.5-2kg közötti domi óriás fröcskölve dobálta magát a felszínen ezt olyan hevesen tette,hogy a 16-os előke meg is adta magát.....azt hittem felrobbanok!Idejét nem tudom mikor tépett meg domi és tessék,ez ma már a második (ááááááááááá)!Akkor keményítsünk!20-as előke kerül fel.Na ezt tépjétek!Az órámra nézve látom,hogy dél jócskán elmúlt.Hívom a Ninit,hogy hogy áll,kajáljunk-e?Ő is megéhezett.Ebéd készítés a parton.Tojásos gomba a menü sajttal. :-)
Degeszre zabálva indulunk tovább,Azaz csak indulnánk,mert Nini talál magán egy kullancsot,aki éppen helyet keres rajta,hogy ő is zabálhasson!Gyorsan körülnézünk és megrökönyödve vesszük észre,hogy a kocsi tele van kívülről kullancsokkal!!!Vagy 20db-ot nyomunk szét gyorsan az autón és egyet-kettőt magunkon!Gyorsan odébb állunk innen.Lejjebb megyünk és újra vízben kutatjuk a kedvenceinket.Nininek a "tutit" javaslom,mert sokat láttam fordulni,rabolni.Én lefelé indulok egy teljesen "szűz" szakaszra.Estig sikerült még fogni néhány szép halat.16db 0.5-1.2kg közötti+pár kisebb domi a mérleg nálam.Nininek kevesebb,de szép 40+ domikat sikerült becsapnia.Neki is 2 szakítása volt.Úgy látszik itt nem szabad finomkodni,kell a vastagabb zsinór.A fára akadt legyek kiszabadítása során nagyon sérülékeny a vékonyabb előke.

10.05.
A szombatra tervezett peca vasárnapra tolódott a rossz idő miatt.Most egyedül indultam.Az idő napos,de hideg,viharos széllel fűszerezve.A vízhez érve látszik,hogy magasabb,mint volt kb.20 cm a plusz.Felballagok a pálya "tetejére",ahol a Ninit szívatóra vette a nagydomi csütörtökön.Most üres minden.Nem jól kezdődik.A megadott helyen csak apróságok bökdösik a polit.Jóval lentebb egy bozótos előtt látott halra dobva fogom az elsőt,ami kb.32-34cm lehet.Kicsit lentebb jön a társa,aztán hosszú szünet.A multkori jó helyek most üresek.Vagy csak nem esznek.Hosszú szakaszt járok be,de csak 4db jó halat és 4-5db kisebbet sikerül fognom.Teljesen átfagyva fejezem be a napot.A szlovák oldalon találkozok egy fiatal sráccal Romannal ,akinél pergető bot van,wobblerrel szerelve.Azt mondja ismer engem a Sporthorgászból!Ezen meglepődök,de jól esik,hogy felismert ;-)
Elbeszélgetünk a vízről,pecáról,halakról.Meséli,hogy szépen lehet csukát fogni a víz felől pergetve,de nincs mellese,meg aztán süllő is jön a kisebbekből(35-40cm).Legközelebb talán ezt kellene megpróbálnunk nekünk is,de sztrímerrel.Sötétedik és elköszönünk.Sajog a fejem,vmi időváltozás jön.a jövő 7re melegedést ígérnek,talán a 7végére lesz étvágyuk a halaknak is.1 hét múlva újra itt.
Kevés kép készült a két napról,mert nincs nálam a gép.A telefonos képek nem túl jó minőségűek,de csak ez van.