2008. szeptember 24., szerda

The America Cup.3.A verseny

A CSAPAT indulás előtt.
Pistik+csajok
Kevinnel a légy kötő guruval.
Sandy Wright+férje+mi
Scott special
Ronda,de jó volt dobni vele!
Majdnem a pohárba ment!!!
NiNi dobál...
A mű szikla mellett éhes mű pisztráng figyelt :-)
Tracey bébi.
Amíg a fotó elkészült,majd' megfagytunk!
Dave kutyája barátkozik Szabival.
Szivárvány Frisco felett.2 volt,de a fotón csak 1 látszik.
Kicsit fehér lett minden.
Magyar-lengyel vegyes csapat. :-)

Ten Mile Creek.
Reggelre leesett a hó és repkedtek a mínuszok!
Upper Arkansas.
Upper Arkansas.Egyetlen csendes szakaszom.
Upper Arkansas.A keskeny részen nem tudtam megállni a sodrásban,csak a parton!
Granite.Az "ebédlő"+találka pont.
Tracey verseny közben :-)
Bot,cucc,kabala zászló.
Lower Arkansas.
Lower Arkansas.Az "akvárium".
Blue River.Tom a bíróm.
Blue River.
Blue River.Durván ment a víz!
Colorado.Charle és én.
Colorado.

Ebben a részben a versenyről írok pár sort.Főleg a saját szektoraimat,módszereimet,legyeimet írom le.A többiek szektorairól nem sokat tudok.

Hajnali ébredés,kómás öltözködés,tisztálkodás,rámolás.Leballagunk a különterembe reggelizni.A személyzet egy kicsit "elcsúszott" a reggelivel.Fél órás késés után kihordják a svédasztalra a reggeli ételeket.Hát kicsit meresztjük a szemünket a reggeli választék láttán!Zöldséges,tepsiben sült burgonya!+zöldséggel töltött palacsinta féle!+vékony,íztelen mini kolbászok (teriyaki)+narancslé+vacak-híg kávé.?????(Hegedűs Zsolt ez a rész neked szólt;-) )
Kóstoló a lötty kv-ból,aztán a gyors visszavonulás mellett döntöttünk.A szobánkban előszedjük a tartalékokat és bereggelizünk.Ezt utána minden reggel megismételtük.(ennyi pirítóst életemben nem ettem!)
Ezután mikrobuszokba szállva,útnak indultunk a szektoraink felé.A verseny szakaszai közt voltak privát vizek is.Az én első helyem egy ilyen privát víz volt a Colorado folyón.

1.ford. Colorado River.

A hely a fő úttól nem messze egy farm végében volt.Innen felfelé voltak a többi helyek kijelölve.Nekem jutott az 1.-es hely,ez a farm területén volt.Első látásra nem sok jót néztem ki a vízből.kb.40-50m széles,brutál sebességgel folyó víz tömeg hömpölygött előttem!Vakartam is a fejem,hogy mi a francot kezdjek itt!?Előkerült a bíróm is Charle.A fickó tiszta "kis Kabos" kinézetű volt! :-) Kérdeztem tőle,hogy tudja-e milyen mély a víz előttem.Szerinte 2m körüli....,amit a verseny közben előkerülő gazda is megerősít. :-(
A vízbe gázolásról ennyit.Maradt a parti peca.A szerelésem az edzéseken bevált,dupla nimfás cucc volt.Az alsó és a felső is hasonló légy volt.A spanyol EB-n kaptam a cseh fickótól egy nimfát.A teste vékony fekete,kevés fekete farok,arany-ezüst színű fej,fekete tor,és ami a lényeg=zöld v. piros csillámos anyagból egy pici bele kötve a légybe.Ezzel az egyszerű nimfával a gyors vizeken elég szépen jött a hal.Most is 2db ilyen legyet szerelve,sodortatva kezdtem a versenyt.A pályámon sok nagyméretű kő volt,plusz egy kisebb,de gyors visszaforgó.A part nagyméretű,kövekkel volt megszórva.A kövezés mentén kezdtem a sodortatást és nemsoká a legnagyobb meglepetésemre akasztottam egy szebb 27cm pinyót!Mérés,dokumentálás,visszaengedés.A forgó utáni sodor vonalban akasztottam még egy halat.A pályámat többször is végig horgászva összesen 3db halat sikerült méretnem egy szebb pedig megtépett...3 szaltó után kicsit keményebb voltam vele,mint kellett volna.A lefújás után fotó,ajándék jelvény Charlenak,ebéd következett.Szektor 7.hely.
Hát ez megér egy újabb bekezdést!(Zsolti!)
A menü= Subway szendvics+közös susnyatál+kerek mazsolás cookie+mentes víz+CHIPS!!!!!!!!
Jó étvágyat!
"Ebéd" után szektor váltás.

2.ford.Blue River.

80mph autózás után érkezés az újabb rafting pálya szintű szektoromba :-((((((
A bírom Tom volt,aki már 25éve pecázik ezen a vizen,de csak a végén mondta,hogy a nagy fácán nimfa a fogós itt....
A víz az előbbinél brutálabb volt.Nagy sziklák között zúgott le a víz,sehol egy csendesebb szakasz.Combos vízben már alig tudtam megállni!Szerelés azonos a korábbival.A pálya közepén kezdtem és lefelé nimfáztam.Az 5-ik dobásra ütés,fárasztás,halmérés.Nem nagy,de méretes!Lesz itt hal kérem!Bejártam minden sziklát,forgót,tuskót,de nem sok eredmény volt.Összesen 3db méretes hal jött+ 3db kicsi+3db leakadásom volt.Vért izzadtam értük és vagy 20x akart elsodorni a víz!Baromi fárasztó peca volt.Szektor 6.hely.

Haza utazás,lecuccolás és csodálkozás,hogy nincs vacsora!!!Ez nem volt benne a szervezésben!A legszebb,hogy egy kínai éttermen kívül semi sem volt nyitva!Irány Frisco,kajaszerzés,vacsora,verseny tapasztalatok kidumálása,légykötés,alvás.Senkit sem kellett ringatni ;-)
Reggel már le sem mentünk enni,inkább magunknak készítettünk reggelit.Virsli,rántotta,dzsem,pirítós,sonka,tej,kv,tea,light cola,red bull,narancslé stb. volt a választék.Ja és a csokis muffin!Az qva jó volt!
Reggel pofára esés:leesett a hó és repkednek a mínuszok!!!

3.ford.Lower Arkansas.

Ez a víz egy ismét gyors,derékig érő víz volt.Örömöm határtalan volt!Nehogy már 10m sima,lassú víz jusson nekem is!Szerelés u.a.Az idő szeles,hideg,a víz se volt túl meleg(vagy 6-7 fok).Előkerült a bíróm is Hanna.Kb. 80kg csaj gázlóban,nagykabátban.Tiszta szumós.
A helyen,mivel kevés volt a bíró itt,építeni kellett egy akváriumot a kövekből!3versenyző=1 bíró.Megcsináltam az erődöt és felszereltem.Amint elkészültem,már kezdhettem is a versenyt.Ezt elmulasztottam az elején írni,hogy a versenyek nem fix időben kezdődtek,hanem,amint a versenyző készen állt,indult a 3 óra.A szektor felső végén kezdtem a gyors vízben.Minden követ meghorgászva haladtam lefelé.Egyetlen ütés nélkül sikerült a pályámat végig nimfázni...Se halmozgás,se kapás,se semmi.Cserélgettem a legyeket,de eredmény nélkül.Alig fél órája horgásztam,mikor a szektorom alsó végén begázol 2 csávó és vadul pergetni kezdtek!A bíróm rábeszélésére nagy nehezen odébb álltak.
Már lassan a verseny felénél jártam,mikor egy szedés volt tőlem kicsit lefelé!Bot csere,szárazlégy.A 0.10-es,1m hosszú előkén,20-as CDC volt.Többszöri úsztatás után egyszer csak eltünt a légy és végre megakasztottam az első halamat(kb.33-35cm)!A bíróm épp akkor botorkált a felettem lévő versenyző felé és hiába fütyültem neki nem hallotta.A halat kivittem az "akváriumhoz" és beletettem.A hal azzal a lendülettel ki is ment belőle vhol!!!Sajnos ezt a halat "vesztett halnak" értékelve csak a szektor átlagnak írták be később(27cm).Kicsit felb...ott aggyal folytattam és keresgéltem a halakat.kb.1 óramúlva újabb szedés!!!(2 óra alatt ez a második!)Dobom a 20-as legyet,de semmi.Szabi adott egy 22-es legyet,kevés test+szürke CDC+farok nélkül.Neki ez vált be.Nemsoká rá is fordult az egyszem éhes hal!Ezt már nem tettem akváriumba,hanem inkább a bíróhoz vittem(szerencsére épp felém botorkált).
Újabb eseménytelen percek következtek.Velem szemben egyszer csak egy fotóst pillantottam meg aki vadul kattogtatott :-) ezek a képek itt láthatók:8906-8956-ig.
Nem hozott ő sem szerencsét.A bíróm a verseny vége előtt szólt,hogy 5 perc van hátra.Még kis sem mondta,amikor szedés,dobás(20-as sárga testű CDC),kapás,akasztás,fárasztás,szákolás következett:-)))
Ezzel befejeződött a 3. ford. 3db hal, nem sok...Szektor 7.hely.
Gyülekező a Ganite nevű szabad szakasz parkolójában.Itt futok össze Szabival.Gyors tapasztalat csere és utána finom szendvics ebéd.Az előző napból okulva már 2 adagot nyúltam le,hogy ne kopogjon a szemem estig.A 4.ford. helye éppen a parkoló alatti szakasz volt.kb.20m kellett sétálnom.

4.ford.Upper Arkansas.

A verseny 5 szektora közül ez volt az egyetlen,amiben volt kb.20m csendesebb vízfelület!!!A pályám 3/4 része a már megszokott rafting pálya volt.
A nimfás és a száraz legyes botot is felszereltem.Kezdés a duplanimfával.A pálya csendesebb részén hamar akasztok egy 30+ pinyót,de rövid védekezés után leakad.Lefelé a gyorson ez még 2x megismétlődik hasonló méretű halakkal!Nem értem mi a hia.a horog éles,cseh ennek ellenére lemaradnak...A pontot az i-re a 4.-ik hal tette fel,amikor az akasztás után az óvatos fárasztás ellenére megtépett!Valószínüleg sérült lehetett az előke.Ilyen pechem nem lehet!Visszamentem a másik botért és szárazlegyezésbe kezdtem.Volt pár szedés,ami bíztató volt.A rettentő finnyás,óvatos halak közül csak 3db-ot sikerült átvernem,ebből 1 kicsi volt.A téli pérek ezekhez képest ipari tanulók sem lehetnek!Számtalan "álkapás" közül alig lehetett halat akasztani.Mindenféle apró legyet megpróbáltam,de kevés sikerrel.Amit 1x-2x megnéztek,azt többet figyelemre se méltatták!A 4 lemaradt hal miatt itt csak a szektor 10.hely sikerült.
A mi csoportunkban lévő női versenyző a rendkívül kedves és csinos Tracey végre megfogta a versenyen az első halát!Ennek mindenki közösen örül,már nagyon drukkoltunk neki,hogy összejöjjön ,-)))

Este haza,megbeszélés,légykötés,vacsora,alvás.Lassan kezdünk hozzászokni a magaslati levegőhöz.Az orrvérzések ritkulnak,aludni is tudunk rendesen,az időnkén előforduló légszomj néha még megtréfál minket.

5.ford. Ten Mile Creek.

Ettől tartottunk a legjobban.Itt fogták a legkevesebb halat.A városi részt leszámítva szerény fogások történtek itt.A helyem a 2. volt.Ez a változatosság kedvéért ismét egy vadul rohanó rafting pálya volt.Már nem is bosszantottam magam emiatt...Itt kb. 10m széles a víz,térdig,combig ér a víz,egy helyen egy 15m hosszú melles árokkal.Nagy sziklák,belógó ágak,bokrok tették "könnyebbé" a dolgomSzárazat elő sem készítettem.Az idő csodálatos!Eső,jég,hó,napsütés,havas eső,jég,pici nap,havas eső,szélvihar ez 3 óra alatt.Előkerültek a vízálló dzsekik,sapkák,kesztyűk is.Többször is végig nimfáztam a pályámat,de se halat,se szedést,se fordulást se semmit sem sikerült látni!A mókusok nem számítottak a versenyben.Se a számtalan vízben elakadt és kifogott faág.A csendesebb,mély árok felett próbáltam a szárazat is,de semmi életet nem láttam a vízben :-( itt sajna sikerült benulláznom.
Ez a szektor 12.helyet jelentette.

Visszaérve a többiektől is ilyen számokat hallva látszott,hogy a 4.ford utáni 8.hely elúszott.A verseny eredményeit itt lehet bogarászni.
Ha lesz egy kis időm kimazsolázom a velem azonos helyen horgászók eredményeit.Este Friscoba voltunk hivatalosak a záró ünnepségre és a díj átadásra.A Dillon tó partján állt a sátor,ahol country zenével,sörrel,üdítővel,meleg kajával vártak minden versenyzőt.A sátor mellett egy céldobó pálya,ügyességi pálya volt kialakítva.Scott,G-Loomis és egyéb botokat lehetett kipróbálni,különböző méretben,osztályban.Sandy Wright tartott bemutatót,akinek megmutattuk,hogy mi is tudunk pontosan dobni ;-) ,műszikla mellé helyezett fapisztráng szájához vagy célba kellett dobni vagy egy bábú szájából kellett a cigit kiverni a zsinórral(ez nagyon ment nekem,rühelem a cigit).Sandy kérdezte,hogy szeretnénk-e pénzt keresni?Miért ne?kb. 10m-re kitett egy 1/2l-es sörös poharat félig vízzel töltve.1$=3 dobás,aki beledobja viszi az összegyűlt pénzt.Szabinak sikerült végül is először.13$nyert :-) közvetlenül utánna 5-ből 2x betaláltam,de ez már későn volt :-(( a dobálás végén Sandy néhány baseballsapkát adott ajándékba nekünk és közös fotót is készítettünk vele és a férjével.A díjátadás után kötetlen beszélgetések,barátkozások voltak.Jelvények,sapkák,névjegyek,e-mail címek cseréltek gazdát.Tracytől egy a klubjuk logójával hímzett sapkát kaptam,cserébe én is megváltam az én klubos sapkámtól.Begyűjtöttünk még némi infót a 7végi pecánkhoz is.A díjátadásról itt látható néhány fotó.Mindenkit meghívtak jövőre a 2.The America Cup-ra ;-)
Ezzel befejeződött a verseny,ami nagyon nehéz volt.Mindannyian nagyon elfáradtunk és mindenki megtette,amit tudott.Ennyi tellett.Az amerikai csapatok fölényesen nyerték,de hát egytől-egyig gájdokból álltak a csapatok.Na majd jövőre!

folyt.köv.

Pityu

Névtelen írta...

Nem volt könnyű dolgotok. Habár a gyakori orrvérzések extra színt vittek a versenybe...
:-)
Mi fent voltunk az Északi-sarkkör tövében. Zsolti hiába próbálkozott különböző legyekkel és nimfákkal a zuhogó esőben. A horgásztanya vendégkönyve tele volt "az idén sem fogtunk semmit" szerű bejegyzésekkel. Feladtuk a reménytelen küzdelmet, és visszafordultunk. A vendégkönyvbe azért beírtam, hogy "itt voltunk, és két lazacot fogtunk, melyeket lemérés után visszaengedtünk". Hadd reménykedjenek az utánunk jövők...

Névtelen írta...

Hát ezt az extra színt szívesen kihagytuk volna!Rendesen megkeserítette az életünket!Nagyon elfáradtunk a verseny végére.Viszont örök élmény marad,csakúgy,mint a norvég EB! ;-)