2008. szeptember 21., vasárnap

The America Cup.2.Az edzés napok.

NiNi szép sebese.
Horogra akadva...
Prókay
NiNi
Ilyen gyors víz láttán a fenyő is becsavarodott :-)
Pisti és 1 pinyó
Grasshopper,hatalmas és rengeteg van belőle.Hangja,mint a csörgő kígyóé!
Bogaras Jeep.
A gyors rész
A csendes rész
RX+Vision+Shimano
Kaja van bőven a fenéken,terítve van tegzessel
Arkansas itt még sekély és kicsi(kb.15m széles!)
Itt indiánok éltek
Víz alatt 1.
Víz alatt 2.
Víz alatt 3.
Egy hal a szebbek közül.
Colorado kanyon
Egy apróbb.
Egy utsó kép a kanyonba ereszkedés előtt :-) nem veszélytelen a lejutás!
Ha leértek 1ben akkor én is megyek!
Oda kellene lecsúszkálni...
A Colorado felső szakasza,itt még kis folyócska

Jól látható,egyértelmű táblák jelzik a szabad vizeket.

Reggel ébredés.Igazándiból már hajnalban felébredtünk,mert nem nagyon ment az alvás.Reggeli után kupak tanács.Mivel 2 autóval voltunk,ezért azt beszéltük meg,hogy ketté válik a társaság és egy nap 2 vizet horgászunk meg.Szabi és Levi az egyik mi 3-an a másik autóval indultunk.Leviék a Blue Riveren próbáltak szerencsét,mi pedig a Coloradó felső szakaszát vettük célba.Amerikában a vizek nem mindenhol horgászhatóak.Rengeteg a magánterület.Ha valakinek a földjén átfolyik egy folyó,akkor ott csak ő horgászhat v. adhat engedélyt horgászatra!Ezen a folyószakaszon csakis csónakból lehet legyezni és a partra kilépni TILOS!Ha a szemközti oldal szabad akkor max. a folyó közepéig lehet gázolni!Kint a magán terület szent dolog!A szabad szakaszokról térképekről ill. a horgász boltokban szereztünk infót.Ezek a folyó részek jól láthatóan,egyértelműen vannak kijelölve.Autót csak kizárólag a kijelölt parkolókban lehet hagyni.Itt találjuk a bizonyos "zöld táblát"ezen van kiírva a tudnivaló az adott helyről.A horgászható hely méretei,fogható halak,méret korlátozások,mennyiségek és más egyéb infó található rajta.Hosszas keresgélés után megálltunk egy kijelölt parkolóban és szemügyre vettük a Coloradót.Hát kicsit csalódás volt a folyócska mérete!Nem egészen ezt képzeltük el.Az óriási rohanó víz helyett egy kb. Ribnik méretű folyócska volt.A szabad szakaszok legnagyobb hátránya,hogy mindenki itt horgászik aki nem gájdal megy.Emiatt ezek a részek túl vannak horgászva.Minden nap 5-10 vagy még több ember is horgászik 1-2km-es szakaszon.Nem egyszerű itt a halfogás!Az itthon lekötött nagyméretű stimulátorok,hopperek itt csődöt mondtak.Szárazak közül a pici CDC legyek jöttek be.Főleg 16-18-as,de volt olyan hely,ahol csak 20-22-es méretűt voltak hajlandóak leszedni.Nimfákból a 10-12-14-es volt a gyakori méret.A spanyol EB-n a cseh versenyzőtől kaptam egy nimfát.Ezt kötöttem többféle méretben,2 féle színben.Dupla nimfás szereléssel próbáltam horgászni a gyors,rohanó vízben,ami viszonylag eredményes is volt.A csendesebb részeken az említett apró CDC-k voltak a nyerők.10-15db halat fogtunk fejenként.Szinte kizárólag sebes(brown) pisztráng jött,1-2 szivárványos(rainbow) volt csak kivétel.Volt a vizekben több keresztezett pisztrángféle is,valamint egy helyi lazac féle a Kokanee lazac és egy számunkra ismeretlen faj a Withe fish.A speckó halak közül csak a Cutthroat pisztránghoz volt szerencsém,de a fotózás elől meglépett.Este a szállásunkon csapat összeröffenés.Átbeszéltük a napi tapasztalatokat.Szabiék nehezen találták meg a halakat és a legyeket,de azért estig ők is fogtak jó néhány halat.Szinte mindenki más léggyel fogott.Másnap közösen indultunk az Arkansas folyóra.3-4000m magas hegyek között vezetett az út a vízhez.Útközben átautóztunk az egyik legmagasabban fekvő bányász városkán Leadvillen.A házak olyanok voltak,mint a western filmeken!Csak a por és a lovak hiányoztak.
A verseny szervezőjét sikerült végre elérni telefonon,aki mondta,hogy épp itt vannak a pályákat kijelölni.A megadott helyen csak az autóját találtuk az embert nem.Hagytunk neki üzenetet és visszamentünk a kijelölt szakaszra.
Az edzésre kijelölt szakasz nem volt túl érdekes pálya.Egy legelőn átfolyó,sekély,gyors víz volt.A várt giga folyók helyett ez is csak egy kis pataknyi méretű volt.Ha már itt vagyunk akkor lógassunk és már öltöztünk is be.1-2 kis pisztrángon kívül más érdekes nem történt.Szerencsére gyorsan előkerült Dave a szervező és összeismerkedés után elnavigált minket egy halasabb szakaszra.Dave-el volt Michael az ír csapat kapitánya aki már ismerősként üdvözölt.Az EB-ken már találkoztunk,szimpatikus,közvetlen fickó.Nem kellett sokat rábeszélni minket és már úton is voltunk a megadott hely felé.Itt már kicsit bővebb vizű volt az Arkansas.Egy patak a Clear Creek nevű víz folyt bele.Az összefolyás felett lassú,mélyebb szakasz volt,szedő halakkal.Én erőltettem a gyors vízen a dupla nimfás szerelést,de eredménytelenül.Amikor visszatértem a többiekhez már mindenki fogott halat a csendes részen.Mivel a szedések nem hagytak alább,ezért én is szárazra cseréltem a nimfákat.Méteres 10-es előkén 20-as CDC volt eredményes.Du. siettünk vissza a csapat kapitányi meetingre.Míg Prókay barátunk meetingelt ,mi bementünk Friscoba bevásárolni.Meglepve tapasztaltuk,hogy este 9-kor minden bezár!Se kaja,pia,se semmi!Egy üzlet volt nyitva 10-ig ez a Wal Mart egy tesco jellegű áruház.Ide rongyoltunk be zárás előtt,hogy vmi kajafélét szerezzünk.Ahogy magunkhoz vettük a szükséges dolgokat már indultunk is vissza.Az egyik helyi étteremben volt a megnyitó.Itt megkaptuk a kitűzőinket,a jelvényeket és néhány hasznos infót a magaslati levegő okozta panaszok kezelésére.(ez jól jött volna hamarabb is).Itt aztán végre megkóstolhattam az igazi amcsi hamburgert!Állat volt!Szín húsból a pogácsa,sült bacon,sajt,sült burg.,kicsi ubi,light cola.Nagy adag és finom volt.Jót tett a korgó gyomornak.Este csapat megbeszélés.Szabályok,helyek,csoportok.Pisti elmesélte,hogy az amerikai csapat egytől-egyig gájdokból áll!Úgy ismerik a vizeket,mint mi az Ipolyt!Minden követ,gödröt,csendes részt.Talán még a halakat is név szerint.Este még légy kötés,szerelék rendezgetés,pakolás és alvás,reggel korán ébresztő.

Folyt.köv.

Névtelen írta...

Élvezettel olvasom a kalandjaitokat. Legnagyobbakat a kulináris részeknél vigyorgok. Várom a folytatást! :-))

"Színhúsból a pogácsa,sült bacon,sajt,sült burg.,kicsi ubi, light cola."

Az uborkáig rendben is van a kaja,de a light cola-n nagyot röhögten:-)