2008. február 6., szerda

2.SAN Kupa,Lengyel o.1.rész

egy szép pér a sok közül
45cm

fotó után vissza

ez már megvan :-)

ejj de cudálatosz....

"edzés"

micsoda színek!

déli ebéd

...és taktikai megbeszélés ;-)

A Mühosz Terminátora!!!

A tavalyi szezon utolsó versenye a 2.San Kupa volt.Ez a gyönyörű,halban gazdag folyó lengyel o.-ban található.Fő hala a pér és a pisztráng,de fogható benne domi és a kuriózumnak számító galóca is!A folyó 50-100m széles,jól gázolható,kristály tiszta vizű.Jellemző még erre a vízre,hogy a pérek főleg az apró méretű(18-20-22) legyeket részesítik előnyben.Mivel ez a verseny eddig minden alkalommal novemberben került megrendezésre,ezért az ottani pisztráng tilalom miatt csak a pér volt értékelhető hal.A Sant elég sok helyi és külföldi horgássza,ezért igencsak óvatosak az ottani halak.Nem rontanak rá csak úgy a felkínált légyre!Nézegetik,bökdösik,"kóstolgatják",amitől az ember néha idegbaj kap.Ilyenkor csak a vékony előkére(8-10-es,max.12-es!) kötött pici nimfa v. CDC légy hoz sikert.Na de unalmas is lenne,ha mindent megtudnánk fogni :-)
Idén a verseny előtt már csütörtökön lementünk "edzeni".Az utazás balul kezdődött.Történt ugyanis,hogy a kis tanítványunk Gyuszika és szülei velünk együtt utazott volna ki,de a határon kiderült,hogy Gyuszi útlevele lejárt...Át kellett szállnuk a Prókay barátom autójába és a kissrác nélkül indultunk tovább.Nagyon sajnáltuk,mert nagyon készült,hogy megfoghassa élete első pérjét.Na de majd idén bepótoljuk!!!Szerencsénk volt,hogy 2 autóval mentünk,nagy nehezen bepaszíroztuk magunkat a másik kocsiba.Öten voltunk:Prókay Pisti,Németh Pisti,Gégény Viktor,Dénes Ádi és Én.A szállásunk a Gawra panzióban volt foglalva.Gyors kipakolás,becuccolás,engedélyváltás után már robogtunk is ki a vízre.A C&R pályára váltottunk jegyet,ezen a szakaszon minden fogott halat vissza kell engedni!Éppen ezért igen óvatos,kitanult halak lakják,hihetetlen mennyiségben!Amint elkezd vmi repülni szinte életre kel a felszín!Minden felé fordulások,ugrások,loccsanások,szedések vannak.Gyors szerelés,beöltözés után mindenki berongyolt az álltala jónak vélt helyre.Az idő nem volt túl jó,párás,esős,szeles volt.Melegen és vízhatlanul kellett öltözködni!A víz is nagyon hideg volt.Indulás előtt még beöntöttük a "melegítő"folyadékot :-) Még itthon ígéretet tettem,hogy kint a Prókay Pistivel iszunk egy Jégermestert.Háááát nem nekem való pia az tuti.Lassacskán szétszéledtünk.Egy sziget feletti csendesebb vizre indultunk Ádival.Már a parton baktatva láttuk,hogy szép pérek forognak,szednek a lassan folyó,mélyebb(hasig érő)vízben.Beálltunk és elkezdtünk "edzeni".A felszerelés:5#bot,5-ös triangle zsinór,2.7m-es vékonyodó,50cm-es 10-es előke.Száraz légyel kezdtem,20-as CDC,sárga,piros,olív,szürke szinű testtel váltogatva.Minden színre volt hal,de a legjobban a sötétebb zöld test vált be,szürke CDC-vel.Próbáltam a nimfát is,de csak egy pér ette meg,igaz az 40-42cm volt.Mindenki fogott szépen és,ami érdekes volt,hogy eddig ritkán látott méretű pérek voltak előttünk nagyon nagy számban!20db kifogott és elengedett pérből 11-12 db volt 40cm felett,3db 45cm!Nagyon jó,élevezetes horgászat volt,jó társasággal!Másnap hasonlóan jól fogtunk és nagyon jól éreztük magunkat!Pénteken már befutott Csorbai "Weismüller"Balázs barátunk is aki csapódott hozzánk.a csütörtöki hely felett ketten próbáltunk halat fogni.Eleinte nem nagyon találtuk meg a módját a halfogásnak.A víz itt sokkal gyorsabb volt,mint a másik péres helyen,ennek ellenére mégis sokkal óvatosabbak voltak a halak.A szemközti erdős oldal alatt a part széléhez közel több szedést is láttunk.Megpróbáltuk megdobni ami többé-kevésbé sikerült is.A loccsanó halak közül sikerült 4-5db-ot fogni,de ezek sajnos mind pisztrángok voltak(tilalom!).Ezt látva inkább az előző napi hely felé vettük az irányt Balival.A helyen ugyanolyan intenzitással tabáltak a pérek,mint korábban.Begázolás után hamar elkezdtek a közelünkben szedni a halak.Volt,hogy tőlem alig 2-3m-re szedték le az aktuálisan repülő rovarokat,néha még a legyemet is.A sokadik halam után adtam a Balinak egy olyan CDC-t,mint az enyém és végre sikerült neki is pért fognia ;-) ennek jobban örültem,mint a saját fogásaimnak!Érdekesség képpen egy bedőlt fa mellől-elől fogtam CDC-vel pár 30cm körüli domit is.Nagyon gyorsan eltelt a nap és elégedetten indultunk a szállásunkra,ahová már sokan megérkeztek a másnapi versenyre.Rég nemlátott barátokkal jó volt találkozni,beszélgetni,majd a szokásos esti közös tutilégykötés következett.Az esti program volt még a másnapi helyek kisorsolása.Itt dőlt el,hogy ki hol fog pecázni másnap.A csapattal megbeszéltük a tapasztalatokat,megkötöttük a tutikat és elraktuk magunkat másnapra.
Köszönet a képekért a Prókay barátomnak ;-)

A versenyről a következő részben írok majd.